Τι θα κρατούσες από το καλοκαίρι που μας πέρασε;

Designed by Nensuria

Με τον ερχομό του Οκτώβρη και τη θερμοκρασία να υποχωρεί ελαφρά, μπαίνουμε μάλλον και ουσιαστικά στο φθινόπωρο. Τι θα κρατήσουμε από το καλοκαίρι που πέρασε;

Την ανάμνηση του καλοκαιρινού έρωτα…
Ακόμα και αν το τέλος του καλοκαιριού έφερε το τέλος της σχέσης και μας έμεινε η «πίκρα», ας κρατήσουμε την όμορφη ανάμνηση, το συναίσθημα, την εμπειρία ως κάτι μοναδικά νοσταλγικό. Το τέλος δεν είναι απαραίτητα αρνητικό, αν καταφέρουμε να διατηρήσουμε την ανάμνηση του κέρδους αντί της απώλειας.

Τη σχέση μας που «πήρε τα πάνω της»…
Αν καταφέραμε να ανανεωθούμε το κάναμε εμείς. Ναι, φυσικά, το καλοκαίρι βοήθησε αλλά επί της ουσίας καμιά αλλαγή δεν συμβαίνει μαγικά, ούτε ερήμην μας. Εφόσον καταφέραμε να το κάνουμε, πιθανότατα είναι στο χέρι μας να το διατηρήσουμε και τις υπόλοιπες εποχές, με προσπάθεια και επένδυση στη σχέση που θέλουμε να έχουμε. Θετική διάθεση απέναντι στον άλλο, χρόνος μόνοι, χαλαρή κουβεντούλα και επικοινωνία πέρα από τα βαρύγδουπα θέματα – προβλήματα, σεξ, ραντεβουδάκια και γενικά οτιδήποτε έχει αποτέλεσμα το καλοκαίρι πιθανότατα θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα και τον χειμώνα… ίσως με λίγη παραπάνω προσπάθεια να βρούμε τους κατάλληλους χρόνους! Και αν νιώσετε πως επιστρέφετε στα γνώριμα λημέρια της βαρεμάρας, μιλήστε με το σύντροφό σας και πάρτε… μέτρα από κοινού.

Την ανάγκη μας για «ξεπορτίσματα»…
Το καλοκαίρι κάνει θαύματα στην κοινωνικότητά μας. Έχουμε καλύτερη διάθεση, βγαίνουμε πιο συχνά, είμαστε πιο θετικοί σε νέες γνωριμίες (φιλικές και όχι μόνο). Κρατήστε αυτή τη διάθεση και δώστε στον εαυτό σας ευκαιρίες να δραστηριοποιηθεί, επανεμπλακείτε σε χόμπι που έχετε αφήσει, οργανώστε έστω μονοήμερες ή διήμερες εκδρομές . Μην επιτρέψετε στη μουντάδα του χειμώνα να σας καταπιεί. Ιδιαίτερα αν είστε μόνοι και δεν θέλετε, επιτρέψτε στον εαυτό σας να ανοιχτεί και να «αναμειχτεί» με άλλους…

Τις καλές συνήθειες…
Συνήθως το καλοκαίρι είμαστε πιο κινητικοί, τρεφόμαστε πιο υγιεινά, κοιμόμαστε περισσότερο, κάνουμε καλύτερη κατανομή του χρόνου μας. Το κολύμπι, οι (εκνευριστικές για τον περίγυρο) ρακέτες, το περπάτημα, η διατροφή που βασίζεται περισσότερο στα φρούτα και τα λαχανικά, όλα συνηγορούν στο να χάσουμε κάποιο βάρος και γενικότερα να είμαστε πιο υγιείς. Εκμεταλλευτείτε τους επόμενους μήνες για να διατηρήσετε όσες συνήθειες επιτρέπεται και ξεκινήστε από τώρα να σκέφτεστε πως θα τις αντικαταστήσετε τους κρύους μήνες που έπονται.

Την υγεία μας…
Για τις γυναίκες, το καλοκαίρι συνοδεύεται από αυξημένο κίνδυνο για κολπικές μολύνσεις. Η άμμος, η ζέστη και τα βρεγμένα μαγιό αποτελούν το καταλληλότερο περιβάλλον για τις κολπίτιδες. Μια επίσκεψη στο γυναικολόγο επιβάλλεται, για ένα γενικό τσεκάπ και για το ετήσιο τεστ ΠΑΠ. Το οποιοδήποτε σωματικό ενόχλημα φυσικά και δεν πρέπει να μένει αδιερεύνητο…

 

Με τη συνεργασία του Δρ. Θάνου Ασκητή, Νευρολόγου-Ψυχιάτρου, Διδάκτωρα Ψυχιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών, Προέδρου του Ιατρικού Κέντρου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας & της Θέκλας Βασιλείου, Ψυχολόγου – Ψυχοθεραπεύτριας στο Ιατρικό Κέντρο Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας Δρ. Θάνου Ασκητή.

Δωρεάν Συμβουλευτική Γραμμή Σεξουαλικής Υγείας
Τηλέφωνο 77.77.28.77
www.askitis-cy.com / Facebook