Το τίμημα του… ψηλοτάκουνου

Designed by Freepik

Μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος, λέγαν οι παλιές που ενίοτε δεν μπορούσαν να αναπνεύσουν από τους σφιχτούς κορσέδες. Για να μην πάμε και στις πολύ- πολύ παλιές που φορούσαν κοθόρνους με περισσή άνεση και σκαρφάλωναν στους βράχους της Ακρόπολης.

Χιλιάδες χρόνια μετά το τακούνι φαίνεται να είναι διαχρονικά συνυφασμένο με τη θηλυκότητα, αφού σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Οστεοπαθητικών μία στις δέκα γυναίκες συνηθίζει να φοράει ψηλοτάκουνα τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα, και μάλιστα το 1/3 από αυτές διακινδυνεύει να υποστεί κάποια πτώση. Δυστυχώς η ομορφιά έχει και συνέπειες αφού το ανθρώπινο σώμα δεν είναι φτιαγμένο για να βαδίζει κανείς με τέτοια υποδήματα. Όπως αναφέρει ο χειρουργός ορθοπαιδικός, Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών Αντώνης Αγγουλές, η συνήθεια των ψηλών τακουνιών μπορεί να προκαλέσει διάφορα προβλήματα στη μυοσκελετική υγεία.

Οι αρνητικές συνέπειες των δωδεκάποντων

Καταρχήν είναι εύκολο να γλιστρήσει και να υποστεί κάποιο διάστρεμμα της ποδοκνημικής, να στραμπουλίξει δηλαδή τον αστράγαλο, αφού οι δρόμοι μπορεί να έχουν λακκούβες, ή τα πεζοδρόμια γλιστερές επιφάνειες. Τα ψηλά τακούνια φέρνουν το βάρος του σώματος στο μπροστινό μέρος του ποδιού, με αποτέλεσμα να προκαλούν ενίοτε παραμορφώσεις, όπως κότσια ή κάλους στα πέλματα, ή ακόμη βλάβες στα νύχια, τα οποία γυρνάνε προς τα μέσα και πονάνε. Οι πόνοι στις γάμπες είναι μια άλλη συνέπεια των ψηλοτάκουνων. Οι μύες στις περιοχές αυτές που δρουν σαν αντλίες και βοηθούν στην κυκλοφορία του αίματος στις φλέβες, βραχύνονται και πονάνε, αλλά και τα πόδια πρήζονται και είναι βαριά, τονίζει ο κ. Αγγουλές. Ακόμη η κακή εργονομία που προκαλούν τα ψηλά τακούνια συνοδεύεται και από οσφυαλγία, καθώς επίσης από πόνους στα γόνατα και τα ισχία. Σε περιπτώσεις μάλιστα οστεοαρθρίτιδας αντενδείκνυται πλήρως η χρήση τους.

Έως 4 εκατοστά το ιδανικό τακούνι

Τα υποδήματα δεν πρέπει να είναι εντελώς επίπεδα αλλά ιδανικά τα τακούνια να μην ξεπερνάνε τα 3-4 εκατοστά. Να είναι φαρδιά και άνετα και προσαρμοσμένα στην ιδιαίτερη ανατομία κάθε γυναικείου ποδιού. «Τα κορίτσια όμως που δεν μπορούν να αποχωριστούν τα ψηλοτάκουνα καλό είναι να μην τα φοράνε πολλές ώρες. Αν μπορούν να τα βγάζουν λίγο και να κάνουν ένα ελαφρό μασάζ ή και να βάζουν τα πόδια λίγο ψηλά για να ξεκουράζονται», προσθέτει ο κ. Αγγουλές.

 

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ