Γιατί οι συσκευασίες των τσιπς έχουν ενοχλητικό ήχο;

Designed by Freepik

Όλοι γνωρίζουμε αυτό τον ενοχλητικό ήχο. Είναι αυτός ο ήχος που μπορεί να διαταράξει την ψυχική ηρεμία των γύρω μας ή ακόμα και να μας κάνει να χάσουμε την ψυχραιμία μας μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα! Όταν ανοίγουμε ένα πακέτο με τα αγαπημένα μας πατατάκια ή όταν τα απολαμβάνουμε αυτός ο ήχος είναι αναπόφευκτος!  Όμως, μια έρευνα μας εξηγεί πως δεν φταίει αυτός που καταναλώνει τα πατατάκια αλλά η επιστήμη και το μάρκετινγκ πίσω από κάθε πακέτο, η οποία βασίζεται στη μέση ψυχολογία του ανθρώπου.

Σύμφωνα, λοιπό, με τον Charles Spence, καθηγητή Πειραματικής Ψυχολογίας στο Oxford University, οι άνθρωποι βρίσκουν τα πατατάκια πολύ πιο νόστιμα όταν μπορούν να ακούσουν τον δυνατό θόρυβο της συσκευασίας τους.

Σε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε, οι επιστήμονες ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να φάνε τσιπς μέσα από τις σακούλες τους, με τους μισούς να φορούν ακουστικά που μπλόκαραν τον ήχο και τους άλλους μισούς χωρίς αυτά. Αυτοί που δεν μπορούσαν να ακούσουν το θόρυβο της σακούλας, είπαν πως τα πατατάκια τους είχαν «μπαγιάτικη και σπογγώδη γεύση», ενώ όσοι άκουγαν το θόρυβο ενώ τα έτρωγαν, τα βρήκαν νοστιμότατα.

«Ο ήχος του φαγητού μετράει», λέει ο Spence. «Ο ήχος της συσκευασίας μετράει και ο ατμοσφαιρικός ήχος μετράει. Ο ήχος της συσκευασίας μέσα στην οποία απολαμβάνει κάποιος ένα φαγητό -σκεφτείτε τον ήχο της σακούλας των τσιπς ή τον ήχο που κάνει ο φελλός της σαμπάνιας- μπορεί επίσης να επηρεάσει την απόλαυσή μας σε σχέση με αυτό που πρόκειται να καταναλώσουμε».

Και σύμφωνα με τα στοιχεία, αυτό έχει να κάνει με τις προσδοκίες μας. Όταν σκεφτόμαστε τον ήχο της σακούλας των τσιπς ή του φελλού της σαμπάνιας, ξέρουμε τι λαχταριστή λιχουδιά μας περιμένει. Έτσι, όταν δεν ακούμε τους ήχους, νιώθουμε πως κάτι δεν πάει πολύ καλά. Και αυτό το συναίσθημα, με τη σειρά του, επηρεάζει την αίσθηση της γεύσης μας.

Ο Spence πιστεύει μάλιστα πως οι κατασκευαστές τσιπς γνωρίζουν πολύ καλά αυτό φαινόμενο, γι’ αυτό και κάνουν τόσο θορυβώδεις τις συσκευασίες τους.

«Όσον αφορά στη συντήρηση ενός προϊόντος, δεν υπάρχει κανένας λόγος δημιουργίας θορυβωδών πακέτων», εξηγεί. «Κάποιος υπεύθυνος μάρκετινγκ πρέπει να σκέφτηκε… Είναι ένα θορυβώδες φαγητό, πρέπει η συσκευασία του να δίνει τις σωστές προσδοκίες».

Πηγή: cbc

SHARE