Έκθεση της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας σχετικά με την ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Designed by Freepik

Πολλές διαδικτυακές δραστηριότητες απαιτούν από τους χρήστες να παρέχουν κάποιο είδος προσωπικών πληροφοριών, είτε αυτό είναι τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας και επικοινωνίας όταν κάνουν τις αγορές τους μέσω Ίντερνετ, είτε είναι οι γεωγραφικές συντεταγμένες για την αναζήτηση του πλησιέστερου πρατηρίου βενζίνης.

Σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία συντάχθηκε βάσει των αποτελεσμάτων έρευνας που διενεργήθηκε το 2016, το 71% των ευρωπαίων χρηστών παρείχαν κάποιο είδος προσωπικών πληροφοριών στο Διαδίκτυο. Το πιο συνηθισμένο είναι τα στοιχεία επικοινωνίας (61%), ενώ ακολουθούν προσωπικές πληροφορίες (52%) -όπως όνομα, ημερομηνία γέννησης, ή αριθμό ταυτότητας- και στοιχεία πληρωμής (40%) -όπως πιστωτική/χρεωστική κάρτα ή τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού. Μόλις το ένα πέμπτο (22%) είχε παράσχει άλλου είδους προσωπικών στοιχείων, όπως φωτογραφίες, τοποθεσία ή πληροφορίες σχετικά με την υγεία, την απασχόληση ή το εισόδημά τους.

Το μερίδιο των χρηστών του Διαδικτύου που παρείχαν κάποιες προσωπικές πληροφορίες κυμαίνεται από 31% στη Ρουμανία έως 92% στο Λουξεμβούργο. Όπως προκύπτει από την έκθεση, οι νεότερες γενιές φαίνεται ότι μοιράζονται πιο εύκολα προσωπικές πληροφορίες στο Διαδίκτυο, αφού το 78% των χρηστών ηλικίας μεταξύ 16 και 24 ετών έχουν παράσχει προσωπικά στοιχεία, σε σύγκριση με το 57% των χρηστών ηλικίας μεταξύ 65 και 74 ετών.

Σχεδόν 2 στους 10 Ευρωπαίους χρήστες χρησιμοποιούν κάποιο λογισμικό για ανώνυμη περιήγηση. Σχεδόν το ήμισυ των χρηστών (46%) στην Ευρώπη δεν επιτρέπουν τη χρήση των προσωπικών τους στοιχείων για διαφημιστικούς σκοπούς, ενώ το 40% περιορίζει την πρόσβαση στο προφίλ ή το περιεχόμενό του σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. ‘Αλλες ενέργειες στις οποίες προχώρησαν οι Ευρωπαίοι χρήστες είναι η ανάγνωση της πολιτικής απορρήτου πριν την παροχή των προσωπικών τους πληροφοριών (37%), επαλήθευση ότι κάποιος ιστότοπος είναι ασφαλής (37%) ο περιορισμός της πρόσβασης στη γεωγραφική τους θέση (31%) και το αίτημα οι ιστοσελίδες να διαγράφουν τα προσωπικά τους δεδομένα (10%). Επιπλέον, περίπου το ένα τρίτο των χρηστών (35%) στην ΕΕ έχουν αλλάξει τις ρυθμίσεις στο πρόγραμμα περιήγησης στο Διαδίκτυο ώστε να αποτρέπεται ή να περιορίζεται το μέγεθος των cookies που είναι αποθηκευμένα στην συσκευή τους, ενώ το 17% χρησιμοποιεί λογισμικό κατά της παρακολούθησης για ανώνυμη περιήγηση.

Τα τρία τέταρτα των Ευρωπαίων χρηστών δηλώνουν ότι δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα ασφάλειας.

SHARE