Έρευνα: Η χρήση της τεχνολογίας από παιδιά δεν πρέπει να ξεπερνά τη μία ώρα

People photo created by freepik - www.freepik.com

Η ψηφιακή εποχή είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής καθημερινότητας και αδιαμφισβήτητα έχει προσφέρει πολλά θετικά στον άνθρωπο. Τι συμβαίνει όμως όταν τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον ψηφιακό κόσμο;

Πολλοί γονείς ανησυχούν για τα μέσα κοινωνικά δικτύωσης και τα video games, καθώς τα παιδιά φαίνεται να εθίζονται και να αποσπάται η προσοχή τους από τις σχολικές εργασίες τους.

Δημοσιεύτηκε μία μελέτη στο Computers in Human Behavior που αποδεικνύει ότι οι έγνοιες των γονέων όχι μόνο δεν είναι αβάσιμες αλλά ανοίγουν τον δρόμο για περαιτέρω σκέψη σχετικά με το αν τα παιδιά τους πρέπει να χρησιμοποιούν την τεχνολογία και σε ποιο βαθμό.

Η μελέτη διεξήχθη χρησιμοποιώντας δεδομένα από περίπου 10.000 παιδιά μέσης σχολικής ηλικίας στην Κίνα και ερεύνησε τη συσχέτιση του χρόνου παραμονής στις ψηφιακές οθόνες και στους σχολικούς βαθμούς των παιδιών και όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους.

Σύμφωνα με την μελέτη, η χρήση της τεχνολογίας ως μέσο ψυχαγωγίας αντί της ενασχόλησης τους με μία σχολική εργασία μπορεί να ασκήσει σοβαρή επιρροή στα παιδιά. Με βάση τα δεδομένα, οι ερευνητές υπογράμμισαν ότι η επαφή των παιδιών με την τεχνολογία που υπερβαίνει τα <60 λεπτά τις καθημερινές ημέρες και τις <4 ώρες τα σαββατοκύριακα ορίζεται ως «υπερβολική χρήση της τεχνολογίας» για τα παιδιά. Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές αναφέρουν ότι αυτά τα χρονικά διαστήματα ευθύνονται για τους χαμηλούς βαθμούς των παιδιών στο σχολείο.

«Η διαδραστική τεχνολογία χρησιμοποιείται ευρέως για την προώθηση της παιδικής πρόσβασης και επίτευξης της εκπαίδευσης», δήλωσε ο Vivien (Wen Li) Anthony, επικεφαλής της μελέτης. «Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, η τεχνολογία ήταν απαραίτητη για τη διευκόλυνση της εξ αποστάσεως μάθησης. Ταυτόχρονα, υπάρχει μια αυξανόμενη ανησυχία ότι η υπερβολική χρήση τεχνολογίας, ιδίως για ψυχαγωγία, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την εκπαιδευτική ανάπτυξη των παιδιών διευκολύνοντας τις ανεπιθύμητες συνήθειες μελέτης και μειώνοντας τον χρόνο που αφιερώνεται στις μαθησιακές δραστηριότητες».

Χάρη στην τεχνολογία δεν χάθηκε η επαφή των παιδιώ με την εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας ωστόσο το γεγονός ότι τα παιδιά είχαν συνεχής πρόσβαση σε υπολογιστές, smartphones και tablets προκαλεί πολλές ανησυχίες.

Εντούτοις, η μελέτη δεν παροτρύνει τους γονείς να απαγορεύσουν καθολικά τη χρήση του διαδικτύου ως μέσο ψυχαγωγίας. Αντιθέτως, αναφέρει ότι τα παιδιά που έπαιζαν video games και χρησιμοποιούσαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λιγότερο από μία ώρα τις καθημερινές ημέρες αποδείχθηκαν πιο πρόθυμα να ασχοληθούν με τις σχολικές δραστηριότητες με αποτέλεσμα την ενίσχυση της γνωστικής ανάπτυξης τους.

 

Πηγή