Τέσσερα βότανα που βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσιοποιητικού

Είτε αντιμετωπίζουμε ένα κρύωμα, μια ίωση, μια γρίπη, ή απλά προσπαθούμε να παραμείνουμε υγιείς, είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσουμε το ανοσιοποιητικό μας σύστημα εύρωστο. Κι αυτό διότι το ανοσιοποιητικό μας σύστημα είναι εκείνο που έχει την ευθύνη για την πρόληψη και την καταπολέμηση των λοιμώξεων, κι όταν είναι ισχυρό έχουμε πολύ περισσότερες πιθανότητες να μην αρρωστήσουμε.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να υπογραμμίσει κανείς ότι δεν μπορούμε να βασιστούμε αποκλειστικά και μόνο σε βότανα για να αντιμετωπίσουμε μια ασθένεια. Για να έχουμε ένα ισχυρό ανοσιοποιητικό σύστημα πρέπει να παίρνουμε συγκεκριμένες βιταμίνες, να τρώμε υγεινά, να κοιμόμαστε καλά και να κάνουμε γυμναστική. Και οπωσδήποτε, ο καλύτερος τρόπος να μειώσουμε την έκθεσή μας στην αρρώστεια είναι να πλέουμε τα χέρια μας τακτικά και να αποφεύγουμε επαφή με ανθρώπους που μπορεί να είναι άρρωστοι.

Ωστόσο, εκτός από τα παραπάνω, κάποια βότανα μπορούν να προσφέρουν μερικά επιπλέον πλεονεκτήματα.

Πολλά απ′ αυτά τα βότανα μπορούν να πολεμήσουν μικροοργανισμούς όπως τα βακτήρια, αναφέρει, μεταξύ άλλων ο Μαρκ Φροστ, πρόεδρος στο Ιατρικό Τμήμα Βοτάνων του Αμερικανικού Κολλεγίου Παραδοσιακής Κινεζικής Φαρμακολογίας.

Αλλά και θεράποντες της δυτικού τύπου Ιατρικής πιστεύουν στην σημασία κι αξία των βοτάνων. Η Ντέμπορα Αν Μπάλαρντ, γιατρός στο Duke Integrative Medicine αναφέρει ότι συστήνει μια ποικιλία βοτάνων και μπαχαρικών στο μαγείρεμα.

Ιδού τέσσερα βότανα που προτείνονται από ειδικούς που μπορούν να ενισχύσουν αποτελεσματικά το ανοσιοποιητικό μας σύστημα.

1Εχινάκεια

Η εχινάκεια είναι ένα βότανο με πολλές χρήσεις. Σύμφωνα με το νοσοκομείο Mount Sinai, έχει τη δυνατότητα να ανακουφίζει από τον πόνο και να μειώνει τις φλεγμονές, ενώ επιπροσθέτως έχει αντι-ιικές κι αντιτοξικές επιδράσεις. Είναι το ιδανικό βότανο προς ενίσχυση του ανοσιοποιητικού μας συστήματος.

Ο Φροστ λέει πως αν έχουμε εκτεθεί σε πολλούς ανθρώπους και σε υποψήφια μικρόβια, ή αν νιώθουμε ασθένεια να μας περιτριγυρίζει, να δοκιμάσουμε να πάρουμε εχινάκεια δύο ή τρεις μέρες συνεχόμενα. Να διαβάσουμε τις οδηγίες του προϊόντος που καταναλώνουμε ή να συμβουλευτούμε ειδικό προτού το λάβουμε, ωστόσο. Τέλος, μπορούμε να προσθέσουμε εχινάκεια στο τσάι μας ως βάμμα.

2Σκόρδο

Το σκόρδο είναι ένα δυνατό αντιμικροβιακό βότανο. Για την ακρίβεια είναι αντιβακτηριαδιακό, και αντι-ιικό, σύμφωνα με τον Φροστ – μπορεί να σκοτώσει παράσιτα, λοιπόν. Σύμφωνα με την Μπάλαρντ, αυτές οι ιδιότητές του το καθιστούν ιδανικό για να πολεμήσει λοιμώξεις στο στήθος και γενικότερα αναπνευστικές λοιμώξεις. Το σκόρδο θεωρείται καλή επιλογή στην αντιμετώπιση της σαλμονέλας και του βακτηρίου E.coli.

Και σαν να μην φτάνουν αυτά, το σκόρδο είναι και ιδανικό και για τη χώνεψη.

3Τζίνσενγκ

Σύμφωνα με μια μελέτη, αυτό το βότανο ενισχύει τον άξονα HPA – τον υποθάλαμο, την υπόφυση, τον επινεφρίδιο – ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση της απόκρισης του ανοσοποιητικού συστήματος στο στρες.

Το χρόνιο ή σοβαρό άγχος μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σύστημα, επομένως είναι σημαντικό να έχουμε έναν ισχυρό άξονα HPA για να διαχειριστούμε την επίδραση που έχει το άγχος στο ανοσοποιητικό μας σύστημα. Με την ενίσχυση του άξονα HPA, ενισχύουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα, λέει ο Φροστ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ένα πολύ ισχυρό βότανο, οπότε αν σκεφτόμαστε να το συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας, θα πρέπει να συμβουλευτούμε ειδικό.

4Μανιτάρι ρέισι

Το ρέισι, επίσης γνωστό ως λίντζχι, είναι ένας τύπος μανιταριού. Τα μανιτάρια αυτά περιέχουν β-γλυκάνες, οι οποίες πιστεύεται ότι διεγείρουν διαφορετικούς τύπους κυττάρων στο ανοσοποιητικό σύστημα, συμπεριλαμβανομένων των μονοκυττάρων, των φυσικών φονικών κυττάρων και των δενδριτικών κυττάρων. Με τη διέγερσή τους, αυτά τα κύτταρα μπορούν καλύτερα να ανιχνεύουν και να καταπολεμούν λοιμώξεις.

Must Read!

Προτού ξεκινήσετε να παίρνετε κάποιο απ′ αυτά τα βότανα, καλό είναι να συμβουλευτείτε το γιατρό σας για να εξασφαλίσετε ότι δεν θα έχουν αρνητική επίδραση στον οργανισμό σας σε σχέση με άλλα φάρμακα που πιθανόν να παίρνετε.

 

Πηγή