Το καλοκαίρι δεν θέλει… Σωσίβια!

Με τη συνεργασία της Δρ. ‘Ελενα Φιλίππου, PhD, SRD Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος 

Αν τα ‘σωσίβια’ γύρω απ’ την κοιλιά σας, σας δημιουργούν πρόβλημα στην παραλία, τότε ίσως είναι καιρός να αξιολογήσετε όχι μόνο τι τρώτε, αλλά και τι πίνετε. Η ειδικός Δρ. Έλενα Φιλίππου μας μιλάει όλα όσα πρέπει να προσέξουμε όταν η ζυγαριά δεν λέει να «κατέβει».

Φρέσκοι χυμοί & Θερμίδες
Οι φρέσκοι χυμοί σας δίνουν αρκετή βιταμίνη C, αλλά επίσης και πολλές θερμίδες.  Είναι αποδεδειγμένο ότι ο οργανισμός δεν αντιλαμβάνεται με τον ίδιο τρόπο τις θερμίδες που πίνουμε σε σχέση με αυτές που τρώμε, έτσι πιο εύκολα βάζουμε βάρος από ροφήματα.

Τι να κάνετε!
Απολαύστε το χυμό σας σε μικρό ποτήρι, παίρνοντας έτσι αρκετή βιταμίνη C αλλά όχι υπερβολικές θερμίδες και ζάχαρη.

Αναψυκτικά… Πηγή ζάχαρης!
Αν είστε λάτρης, τότε σας εισηγούμαστε να κάνετε το εξής: Πάρτε ένα άδειο ποτήρι και μετρήστε μέσα 8 κουταλάκια ζάχαρη.  Αρκετή έτσι;  Τόση είναι η ζάχαρη που περιέχει ένα τενεκεδάκι κανονικό αναψυκτικό!

Τι να κάνετε!
Εάν επιμένετε να πίνετε αναψυκτικά, η καλύτερη λύση είναι τα diet ή zero, παρόλο που πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν προσφέρουν κανένα θρεπτικό συστατικό και είναι γενικά καλύτερα να αποφεύγονται.

Προσοχή στις σαλάτες!
Αν τρώτε μόνο σαλάτα και ο δείκτης της ζυγαριάς δεν λέει να μετακινηθεί, τότε αξιολογήστε κατά πόσο η σαλάτα σας δεν είναι και τόσο ‘διαιτητική’.  Για παράδειγμα η σαλάτα τύπου «Καίσαρα’ αν περιέχει κοτόπουλο, παρμεζάνα, τηγανιτά κρουτόνια και σάλτσα με μαγιονέζα, υπερβαίνει κατά πολύ τις θερμίδες και το λίπος που χρειάζονται σε ένα γεύμα για να χάσει κάποιος βάρος.

Τι να κάνετε!
Χρησιμοποιήστε στις σαλάτες υλικά χαμηλά σε λιπαρά όπως κοτόπουλο φιλέτο, τόνο, γαρίδες, τυρί τύπου κότεϊτζ, γιαούρτι, φρούτα, και σίγουρα μόνο λαδο-λέμονο με αγνό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και φρεσκοστυμμένο λεμόνι.  Τέλος συνδυάστε πάντα τη σαλάτα σας με υδατάνθρακες ολικής αλέσεως ή χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη όπως πολυσπορο ή κλιθαρένιο ψωμί, φρέσκιες μικρές πατατούλες, καλαμπόκι ή κουλούρι ολικής αλέσεως.’  Και μην ξεχνάτε τους υπόλοιπους κανόνες υγιεινής διατροφής δηλαδή ποικιλία, ισορροπία και μέτρο αλλά και τα συχνά, μικρά γεύματα.

Αλκοολούχα ποτά… Ποιο περιέχει λιγότερες θερμίδες;
Ένα μικρό ποτήρι κόκκινο κρασί με το φαγητό κάνει καλό στην υγεία και δεν είναι ιδιαίτερα παχυντικό.  Ένα ποτήρι μπύρα έχει επίσης παρόμοιο αριθμό θερμίδων.   Προσέξτε όμως να μην το παρακάνετε!   Πολλά κοκτέιλ περιέχουν αρκετή ζάχαρη ή κρέμα όπως το Pina Colada, White Russian κτλ.  Αντί αυτά, αν επιλέξετε ένα Bloody Mary, θα έχετε το έξτρα bonus του ισχυρού αντιοξειδωτικού  λυκοπένιο από την ντομάτα.

Τι να κάνετε!
Όλα εξαρτώνται από το πόσο συχνά πίνετε αλκοόλ.  Αν πίνετε μόνο μία φορά τον μήνα, δεν έχει τόση μεγάλη σημασία αν τελικά επιλέξετε ένα πιο ‘παχυντικό’ κοκτέιλ.  Αν όμως βγαίνετε κάθε βράδυ έξω, επιβάλετε να περιορίσετε το αλκοόλ σε 1-2 ποτά το βράδυ και σίγουρα να αποφύγετε εντελώς το αλκοόλ για 1-2 βράδια την εβδομάδα.  Αυτό θα επιτρέψει στο συκώτι, το όργανο που ‘καθαρίζει’ τον οργανισμό, να έχει χρόνο για αποτοξίνωση.