Ποιες τροφές ενδείκνυνται για τη χοληστερίνη σύμφωνα με ειδικό

Η χοληστερίνη (ή χοληστερόλη) έχει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη νευρικών συνδέσμων του εγκεφάλου και βοηθάει τον οργανισμό στον σχηματισμό και την προστασία των νευρώνων και στη δημιουργία των ιστών των κυττάρων, καθώς και σε πολλές βιοχημικές διαδικασίες χρησιμεύει ως πρώτη ύλη, όπως στην παρασκευή της προβιταμίνης D.

Παρ’ όλα αυτά, όταν είναι σε υψηλά επίπεδα, μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη και γι’ αυτό ο ιατρός, Ζαν-Μισέλ Κοέν, παρουσιάζει τα τρόφιμα που πρέπει να συμπεριλαμβάνονται σε μια ισορροπημένη διατροφή.

Έτσι, ο ειδικός επισημαίνει τον καίριο ρόλο των φυτικών ινών, οι οποίες είναι ικανές να μειώσουν την παρουσία ορισμένων ουσιών στο έντερο μέσω απορρόφησης όπως είναι η χοληστερόλη και τα παράγωγά της».

Επομένως, συνιστάται να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε διαλυτές φυτικές ίνες, καθώς και αντιοξειδωτικά.

Χαρακτηριστικά, ο ιατρός εξηγεί πως «όταν η χοληστερόλη είναι πολύ υψηλή στο αίμα, κυκλοφορεί λιγότερο γρήγορα και τείνει να οξειδωθεί και η οξειδωμένη χοληστερόλη είναι εξαιρετικά τοξική για τις αρτηρίες μας».

Τα συνιστώμενα τρόφιμα είναι τα καρότα, το σπανάκι, τα βερίκοκα, τα λεμόνια, οι πιπεριές, τα ακτινίδια, τα εσπεριδοειδή, οι φράουλες και το λάχανο.

Μεταξύ άλλων, το αβοκάντο που είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε, και η οποία περιέχει φυτικές στερόλες που περιορίζουν την αφομοίωση της χοληστερόλης, καθώς και τα φυτικά έλαια.

Επίσης, η σίκαλη, το πλιγούρι, η κινόα, και η βρώμη αντί του λευκού ρυζιού καταπολεμούν την υψηλή χοληστερίνη στο αίμα.

Προτείνεται, ακόμα, να καταναλώνετε φακές, μπιζέλια ή φασόλια επειδή ανήκουν στην οικογένεια των οσπρίων, την οποία ο ειδικός συστήνει να συμπεριλαμβάνετε -αν είναι δυνατόν- σε κάθε γεύμα.

Τέλος, την κακή χοληστερόλη καταπολεμούν και τα λιπαρά ψάρια, όπως είναι ο σολομός, ο τόνος, η ρέγγα και η σαρδέλα διότι είναι πλούσια σε ωμέγα-3, σύμφωνα με τον Κοέν που μίλησε στο CNews.

 

Πηγή