Τι ακριβώς είναι το Clubhouse: Η invite-only εφαρμογή που ακούγεται πολύ το τελευταίο διάστημα!

Το Clubhouse είναι ένα “audio-based social media app” όπου οι χρήστες μπορούν να μεταδίδουν μηνύματα μέσω της φωνής τους. Η εφαρμογή τους επιτρέπει να μιλούν, να μοιράζονται ιστορίες, να ανταλλάσσουν ιδέες και να συνδέονται με ανθρώπους από όλο τον κόσμο.

Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να παίρνει μέρος σε διαφορετικά chat rooms με διαφορετικές θεματολογίες και να επιλέγει αν θέλει να μένει σε αυτά ως απλός ακροατής ή να μοιράζεται τις σκέψεις του. Όπως ανέφερε η Vogue, το Clubhouse προσομοιώνει με έναν ιδιαίτερο τρόπο τις podcast και πάνελ συζητήσεις.

Η εφαρμογή έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται από αρκετούς celebrities, όπως η Όπρα, ο Kevin Hart, ο Drake και ο Ashton Kutcher. Εκτός, όμως, από τους διάσημους χρήστες, το Clubhouse έγινε δημοφιλές ως μέσο επικοινωνίας elite χρηστών, καθώς, για να γίνεις μέλος, έπρεπε να λάβεις πρόσκληση (κάτι το οποίο αναμένεται να αλλάξει καθώς οι χρήστες αυξάνονται).

To Clubhouse δημιουργήθηκε από τους Paul Davison και Rohan Seth ένα χρόνο πριν, ενώ σύμφωνα με το CNBC, η αξία του ήταν κοντά στα 100 εκατομμύρια παρόλο που είχε μόνο 1,500 χρήστες.

Εάν έχετε όμως απορίες για αυτό το νέο app… Ιδού οι απαντήσεις!

Υπάρχουν φωτογραφίες ή βίντεο;
Όχι. Μόνο φωτογραφίες προφίλ για κάθε χρήστη.

Για ποιους είναι διαθέσιμο το Clubhouse;
Το Clubhouse είναι προς το παρόν διαθέσιμο μόνο για iOS. Οποιοσδήποτε χρήστης iPhone μπορεί να κατεβάσει την εφαρμογή, μέσω της οποίας μπορεί να ακούσει συζητήσεις και να συμμετέχει σε αυτές.

Μπορεί κάποιος απλά να την κατεβάσει και να την χρησιμοποιήσει;
Δυστυχώς, όχι. Προς το παρόν, χρειάζεται πρόσκληση από ένα ήδη εγγεγραμμένο μέλος του Clubhouse για να αποκτήσετε πρόσβαση. Κάθε νέος χρήστης λαμβάνει δύο προσκλήσεις που μπορεί να αποστείλει και κερδίζει περισσότερες όσο χρησιμοποιεί την εφαρμογή.

Μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος το Clubhouse μέσω iPad;
Ναι, αλλά η έκδοση του δεν είναι optimized για iPadOS. Έτσι, θα χρησιμοποιείτε την εφαρμογή σε ένα μικρό παράθυρο ή θα προβάλλεται σε μια περίεργη, 2x ζουμ μορφή.

Δεν είναι διαθέσιμη για Android; Γιατί;
Μια εφαρμογή για Android βρίσκεται ήδη σε στάδιο προετοιμασίας. Ωστόσο, οι δημιουργοί ήθελαν να προχωρήσουν με μικρά βήματα και υπάρχουν περισσότεροι χρήστες Android απ’ ότι iPhone παγκοσμίως. Ένα ξεκίνημα με Android μπορεί να είχε εξαντλήσει τις δυνατότητες των servers του Clubhouse ύστερα από κάποιο διαφημιστικό τέχνασμα (για παράδειγμα, όπως αυτά που δημιουργούνται όταν ο Musk εμφανίζεται σε ένα room της εφαρμογής).

Υπάρχει website;
Το μόνο website που διαθέτει η εταιρεία είναι το joinclubhouse.com, το οποίο απλά οδηγεί στο Apple App Store. (Μην το μπερδέψετε με το clubhouse.io, το οποίο είναι project manager.)

Πόσα προσωπικά δεδομένα ζητάει το Clubhouse για την εγγραφή;
Θα πρέπει να δώσετε στο Clubhouse τον αριθμό τηλεφώνου σας και το πραγματικό σας όνομα (θεωρητικά). Μπορείτε να εγγραφείτε με όποιο username επιθυμείτε στην υπηρεσία, πριν καν αποκτήσετε μια πρόσκληση. Το άτομο που σας προσκάλεσε χρειάζεται απλώς τον αριθμό τηλεφώνου σας. Θα λάβετε ένα σύνδεσμο μέσω μηνύματος κειμένου, που θα σας παροτρύνει να επισκεφθείτε το joinclubhouse.com/app και να συνδεθείτε με αυτόν τον αριθμό.

Συνδέστε το λογαριασμό σας στο Twitter με το Clubhouse εάν δεν επιθυμείτε να δημιουργήσετε ένα προφίλ από την αρχή, ώστε να οριστεί αυτόματα η φωτογραφία προφίλ σας με αυτήν που έχετε επιλέξει στο Twitter. Το Clubhouse, ακόμα, σας προσκαλεί να συνδέσετε τις επαφές σας, ώστε να γίνεται πιο εύκολο να ακολουθήσετε χρήστες στην εφαρμογή. Ωστόσο, μην ανησυχήσετε εάν δεν διαθέτετε μια λίστα επαφών γεμάτη από influencers. Άπαξ και συνδεθείτε, μπορείτε να πραγματοποιήσετε επιβεβαίωση της υπηρεσίας μέσω ενός email address, ως μέθοδο επανασύνδεσης σε περίπτωση που εμφανιστεί κάποιο πρόβλημα.

Γιατί τώρα έγινε γνωστή η συγκεκριμένη εφαρμογή; Πότε κυκλοφόρησε για πρώτη φορά;
Το Clubhouse κυκλοφόρησε (ταυτόχρονα με τον COVID στις ΗΠΑ) το Μάρτιο του 2020. Έγινε γρήγορα δημοφιλές για λίγους και εκλεκτούς, λόγω του invite-only συστήματός του, ακριβώς όπως και μια συνδρομή σε επιφανείς ομίλους στην πραγματική ζωή. Τις πρώτες ημέρες, αποτελούσε μια πολύ μικρή κοινότητα, με μέλη κυρίως μεγαλοεπιχειρηματίες. Η εταιρεία πίσω από το Clubhouse—Alpha Exploration Co.— ούτως ή άλλως έλαβε μια επένδυση $12 εκατομμυρίων από τον Andreessen Horowitz ύστερα από μόνο δυο μήνες λειτουργίας. Σύντομα, η αξία της είχε φτάσει σε αυτή των $100 εκατομμυρίων —με μόνο 1,500 χρήστες εκείνη την χρονική περίοδο. Πλέον, είναι ανοιχτή για πολλούς περισσότερους επενδυτές, ακόμα και εάν συνεχίζει να λειτουργεί αποκλειστικά μέσω προσκλήσεων.

Τι υποτίθεται ότι πρέπει να ακούσει κάποιος στο Clubhouse;
Όταν όντως αποκτήσετε πρόσβαση στην εφαρμογή, σας προσφέρει μια σειρά από θέματα συζητήσεων που μπορείτε να ακολουθήσετε, από αθλητικά και τεχνολογία έως παγκόσμια ζητήματα, θρησκεία και άλλα. Σε κάθε ενότητα, θα βρείτε χρήστες που ενδιαφέρονται για το ίδιο ζήτημα και θα έχετε τη δυνατότητα να τους ακολουθήσετε. Όσο περισσότερα θέματα και χρήστες ακολουθείτε, τόσο πιο πιθανό να λαμβάνετε προτάσεις για δωμάτια που όντως καλύπτουν τα ενδιαφέροντά σας.

Οι συζητήσεις είναι εφήμερες;
Τα δωμάτια συζητήσεων έρχονται και φεύγουν, όσο οι χρήστες τα δημιουργούν ή τα απενεργοποιούν. Τίποτα, επίσης, δεν καταγράφεται από το Clubhouse. Αυτό, ωστόσο, δε σημαίνει πως οποιοδήποτε μέλος δεν μπορεί να ανακαλύψει κάποιον τρόπο να καταγράψει συνομιλίες.

Πόσοι μπορούν να συμμετέχουν σε μια συζήτηση;
Το τρέχων όριο είναι 5,000 άτομα ανά δωμάτιο —όπου ο Musk ξεπέρασε, φυσικά. Οι χρήστες του δωματίου ξεκίνησαν live-streaming της συνομιλίας στο YouTube, που αποτελεί μια έξυπνη παράκαμψη ώστε να καταγράφονται όσα λέγονται.

Τι ακριβώς σημαίνει ‘μια συζήτηση’; Δε είναι κάτι σαν podcast;
Εξαρτάται από τις προτιμήσεις σας όσο αφορά τα podcast, αλλά θυμηθείτε —όλοι όσοι συμμετέχουν μιλούν μέσω των iPhones τους. Δε βλέπουν ο ένας τον άλλο, οπότε είναι σαν να συμμετέχουν σε μια τηλεφωνική κλήση. Δεν γίνεται editing των συζητήσεων από ειδικούς, δεν προστίθενται ηχητικά εφέ, μεταβάσεις ή διαφημίσεις (τουλάχιστον, όχι επίσημα). Έτσι, το ύφος μιας συζήτησης είναι ευέλικτο: ένα δωμάτιο μπορεί να αποτελεί ένα χαλαρό χώρο συνομιλίας δυο φίλων, ενώ ένα άλλο μπορεί να έχει πιο επίσημο ύφος, να εξυπηρετεί μια ομαδική συζήτηση ή ακόμα και να παίζει μουσική. Εάν κάποιος διάσημος μπει μέσα στο δωμάτιο —όπως, για παράδειγμα, ένας δισεκατομμυριούχος— ο διαχειριστής/δημιουργός του δωματίου μπορεί να τους τοποθετήσει “στην σκηνή” σαν ομιλητές.

Άρα, κάποιος μπορεί μόνο να ακούει;
Όχι απαραίτητα. Ο καθένας που παρακολουθεί μια συζήτηση μπορεί να “σηκώσει το χέρι του” ψηφιακά εάν επιθυμεί να συμμετέχει. Ο διαχειριστής/δημιουργός του δωματίου είναι αυτός που θα αποφασίσει εάν κάποιος θα μιλήσει ή όχι.

Ακούγεται σαν το Zoom, απλά χωρίς βίντεο!
Σε μερικές δυνατότητες, ναι, αν και υπάρχει πάντα η δυνατότητα μιας συνεδρίας μέσω Zoom ή Google Meet χωρίς να χρησιμοποιείται η λειτουργία βίντεο. Ωστόσο, το Clubhouse δεν είναι ακριβώς αυτό, μιας και οι συζητήσεις είναι ανοιχτές προς κάθε μέλος που μπορεί να το βρει και όχι συγκεκριμένα άτομα. Ο ψηφιακός χώρος είναι περιορισμένος, κάτι που ίσως να δίνει την ευκαιρία μόνο σε αυτούς που έχουν όντως κάτι ενδιαφέρον να μεταφέρουν. Επίσης, το να μην είναι αναγκαία η προβολή μιας οθόνης κατά τη διάρκεια μιας ψηφιακής συνομιλίας είναι μια καλοδεχούμενη αλλαγή από τα σημερινά, καθημερινά video calls.

Ποια είναι τα μειονεκτήματά του;
Το Clubhouse έχει ήδη αντιμετωπίσει κάποια προβλήματα σχετικά με ρητορική μίσους και παρενόχληση, συνεπώς έπρεπε να εφαρμόσει κάποια guidelines σχετικά με τη διαχείριση της κοινότητας τον Οκτώβριο. Πραγματοποίησε ένα συνηθισμένο λάθος —το ότι μπορεί να εμπιστευτεί ότι οι χρήστες δεν θα κάνουν κάτι απρεπές.

Ποιοι είναι οι χρήστες για τους οποίους όντως δημιουργήθηκε το Clubhouse;
Αυτή την στιγμή, το Clubhouse λειτουργεί για αυτούς που λατρεύουν να συζητούν και τους λείπει ένα κοινό κατά τη διάρκεια αυτών των συζητήσεων ή άτομα που ‘παραμονεύουν’ περιμένοντας την πραγματοποίηση μιας ενδιαφέρουσας συζήτησης. Το Clubhouse μπορεί να είναι το ‘φάρμακο’ που χρειάζονται για να περάσουν ακόμα έναν χειμώνα εν μέσω της πανδημίας. Σταδιακά, όσο διευρύνεται και γίνεται όλο και πιο γνωστό, μπορεί να καταλήξει ως ένα μέσο που θα πρέπει όλοι να γνωρίζουμε ή να παρακολουθούμε.

 

Πηγή