5 Tips για να μην πάρεις ούτε ένα κιλό αυτές τις γιορτές

Happy family celebrating Christmas, having dinner at home, making a toast with glasses of wine and orange juice and enjoying their time together

Τα Χριστούγεννα είναι μια περίοδος που τα γλυκά και τα νόστιμα εδέσματα έχουν την τιμητική τους! Πώς θα διατηρήσουμε το βάρος μας;

Τα οικογενειακά τραπέζια, η ετοιμασία των παραδοσιακών μελομακάρονων, κουραμπιέδων και όχι μόνο, δεν βοηθούν στην απώλεια ή την διατήρηση του βάρους μας. Γι’ αυτό και η Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Παναγιώτα Τσόκκου, δίνει συμβουλές για να ισορροπήσουμε τη διατροφή μας κατά την περίοδο αυτή!

Προσοχή στα γλυκά
Ξεκινώντας από τα βασικά… Μελομακάρονο ή κουραμπιές; Θερμιδικά ένα μελομακάρονο έχει 217 θερμίδες ενώ ο κουραμπιές 240 στα 40γρ. Δηλαδή και στα δύο οι θερμίδες είναι παρόμοιες. Εάν όμως το δείτε ποιο είναι το πιο υγιεινό, τότε το μελομακάρονο κερδίζει αφού περιέχει ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς που θεωρούνται καλύτερης ποιότητας σε λιπαρά οξέα από τον βούτυρο που περιέχει ο κουραμπιές. Επίσης, το μέλι είναι ποιο υγιεινό από την ζάχαρη άχνη! Φυσικά πρέπει να είσαστε προσεκτικοί στην ποσότητα κατανάλωσης τους αφού εύκολα μπορείτε να ξεφύγετε και να μην σταματήσετε στο ένα!
Επιπλέον, οι σοκολάτες είναι άλλο ένα γλυκό που επικρατεί τα Χριστούγεννα. Σε αυτή την περίπτωση η καλύτερη λύση είναι να αποφύγετε να αγοράσετε πολλές σοκολάτες όπως κάνουν πολλοί με την δικαιολογία ότι είναι για την διακόσμηση το σπίτι, αφού το πιο πιθανό είναι να καταλήξουν στο στομάχι σας!
Σε γενικές γραμμές, μπορείτε να απολαύσετε τα Χριστούγεννα με μικρές ποσότητες των αγαπημένων σου γλυκών, δηλαδή πάλι καταλήγουμε στο «Παν μέτρων άριστον»!

Προσοχή στο αλκοόλ και μην ξεχνάτε το νερό
Οι γιορτές και η καλή παρέα και διάθεση οδηγεί πολλές φορές στην κατανάλωση αλκοόλ. Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ σε 1- 2 ποτηράκια και φυσικά μην ξεχάσετε το νερό! Το σωστό είναι να πίνετε νερό πριν και κατά τη διάρκεια του αλκοόλ, ώστε να επιβραδύνετε την απορρόφησή του αλλά και να μειώσετε την θερμιδική πρόσληψη. Επίσης, αρκετές φορές μπορείτε να νιώθετε πείνα, όμως στην πραγματικότητα αυτό που σας λείπει είναι το νερό. Το νερό σας κρατάει ενυδατωμένους και βοηθάει στην καλή λειτουργία του σώματος αλλά και της πέψης.

Οι καλύτερες επιλογές αλκοολούχων ποτών συμπεριλαμβάνουν το κόκκινο κρασί, το οποίο σε μικρές ποσότητες είναι ευεργετικό αφού αποτελεί πηγή αντιοξειδωτικών όπως τα φλαβονοειδή και πολυφαινόλες, ειδικά τη ρεσβερατρόλη. Επιπλέον, η μπύρα δεν έχει αυξημένο ποσοστό αλκοόλ σε σχέση με τα υπόλοιπα ποτά και έχει περιέχει μαγνησίου κάλιο, φώσφορο, και βιταμίνες Β, όπως είναι η Β12 και το φολικό οξύ.

Μην ξεχνάτε τη φυσική δραστηριότητα
Τα Χριστούγεννα είναι μέρες ηρεμίας και χαλάρωσης, όμως κάτι που δεν θα πρέπει να αφαιρεθεί από το πρόγραμμά σας είναι η φυσική δραστηριότητα. Θα σας βοηθήσει όχι μόνο να μην χάσετε την φόρμα σας, αλλά και να κάψετε τις περιττές θερμίδες από τα νόστιμα φαγητά και γλυκά των γιορτών που θα καταναλώσετε.

Εάν το γυμναστήριο σας είναι κλειστό μπορείτε να βρείτε άλλους τρόπους να ασκήστε. Όπως για παράδειγμα να περπατήσετε, να τρέξετε, να πάρετε το ποδήλατο σας, να πάτε σε ένα παγοδρόμιο ή γιατί όχι και να κολυμπήσετε αφού υπάρχουν και εσωτερικές πισίνες αλλά και χειμερινοί κολυμβητές!

Προσοχή στις μερίδες
Σημαντική λεπτομέρεια είναι και οι ποσότητες του φαγητού που καταναλώνει κάποιος. Ακολουθείστε το πιάτο της υγιεινής διατροφής. Δηλαδή, προσπαθήστε να γεμίζετε το μισό πιάτο σας με πράσινη σαλάτα χωρίς πολλά ντρεσινγκς. Το ένα τέταρτο του πιάτου να γεμίσει με κάποιο είδος υδατάνθρακα όπως πατάτα, ρύζι, πουργούρι κτλ. και το υπόλοιπο με την πρωτεΐνη όπως κρέας ή γιαούρτι. Η σαλάτα δημιουργεί το αίσθημα πληρότητας και περιορίζεται η ποσότητα φαγητού που θα καταναλώνατε. Με αυτό τον τρόπο θα χορτάσετε εύκολα, και ταυτόχρονα θα προσλάβετε λιγότερο λίπος από τα υπόλοιπα εδέσματα.
Τέλος είναι σημαντικό να τρώτε αργά αφού χρειάζονται 20 λεπτά για να φτάσει στον εγκέφαλο το σήμα ότι χορτάσατε.

Τα Χριστούγεννα δεν διαρκούν 1 μήνα!
Είναι γεγονός ότι κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ο μέσος όρος αύξησης βάρους είναι περίπου 2 κιλά! Απολαύστε τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, αλλά μην ξεχνάτε ότι οι γιορτές δεν είναι 2 βδομάδες αλλά δύο μέρες, έτσι μην το παρακάνετε. Δύο μέρες δεν θα σας επηρεάσουν αρνητικά, αλλά 2 βδομάδες σίγουρα θα κάνουν την ζημιά στην ζυγαριά!

Τρόφιμο Θερμίδες
Δαμάσκηνα (30γρ) 95
Αμύγδαλα (30γρ) 160
Καρύδια (30γρ) 183
Κάστανα (30γρ) 55
Μελομακάρονο (35γρ) 190
Κουραμπιές (40γρ) 240
Βασιλόπιτα (80γρ) 255
Δίπλες (30γρ) 88
Μαρόν γλασέ (40γρ) 75
Σοκολατίνια (100γρ) 370
1 σοκολάτάκι (20γρ) 100
Πανετόνε με σταφίδες (115γρ) 405
Χριστουγεννιάτικο κέικ (100γρ) 350